Gati 33 milionë tonë grurë transportohen nga mbi 1000 anije përmes korridorit të Detit të Zi
Gati 33 milionë tonë drithë janë transportuar deri më tani nga mbi 1000 anije si pjesë e marrëveshjes së korridorit të drithit të Detit të Zi, të cilën Turqia e ndihmoi duke ndërmjetësuar vitin e kaluar në një përpjekje për të eliminuar rrezikun e një krize ushqimore në mes të luftës Rusi-Ukrainë.
Sipas informacionit të përpiluar nga një korrespondent i AA, që nga nisja e anijes së parë më 1 gusht 2022, më shumë se 1000 anije kanë transportuar rreth 33 milionë tonë drithë përmes korridorit të grurit.
Gruri i transportuar përmes korridorit shpërndahej si më poshtë: 40% në Evropë, 30% në Azi, 13% në Turqi, 12% në Afrikë dhe 5% në Lindjen e Mesme, shkruan AA.
Një qendër e përbashkët koordinimi u krijua në Stamboll me zyrtarë nga të tre vendet dhe OKB për të mbikëqyrur dërgesat korrikun e kaluar.
Në një përpjekje diplomatike të Turqisë për të zgjidhur krizën ushqimore të shkaktuar nga konflikti Rusi-Ukrainë, një “Qendër e Përbashkët Koordinuese” u krijua në Stamboll në koordinim me Kombet e Bashkuara (OKB) në korrik të vitit të kaluar. Nga kjo qendër filloi të monitorohej transferimi i sigurt i produkteve të drithit.
Anija e parë e ngarkuar me grurë u nis nga qyteti port i Odesës më 1 gusht të vitit të kaluar.
Anija e ngarkesave të thata me flamur të Sierra Leone e quajtur Razoni, e cila ishte anija e parë që u largua nga portet ukrainase u nis për në portin libanez të Tripolit me 26,000 tonë misër.
Katër ditë pasi anija Razoni, anija Navistar e Panamasë u nis për në Irlandë, anija Rojen e Maltës u nis për në Itali dhe anija Polarnet e Turkisë u nisën nga portet e Odesës dhe Chornomorsk për të transportuar 60,000 tonë drithë.
Më pas, anijet me emrin Mustafa Necati, Star Helena, Glory, Riva Wind, Sacura, Arizona, Ocean Lion, Rahmi Yagci dhe Sormovskiy 121 u nisën për në destinacionet e tyre.
Shumica e këtyre anijeve arritën në portet e Turqisë, si Tekirdag, Iskenderun dhe Izmir.
Brenda dy javësh pas nisjes së anijes Razoni, numri i anijeve që niseshin nga portet e Ukrainës arriti në 25, me sasinë e drithit të transportuar nga anijet e mallrave dhe transportuesit mbi 800,000 tonë.
Marrëveshja e grurit përfshinte jo vetëm nisjen e anijeve nga portet e Ukrainës, por edhe dërgimin e drithit në portet e Ukrainës nga Stambolli.
Anija Fulmar S e Barbados u bë anija e parë që kontrollohej në ngushticën e Bosforit në Stamboll përpara se të dërgonte 12,000 tonë misër nga porti Chornomorsk në Izmir.
Megjithëse dërgesat e grurit nga korridori vazhduan, Rusia njoftoi pezullimin e marrëveshjes në tetor pas sulmeve në flotën ruse të Detit të Zi në portin e Sevastopolit.
Turqia veproi për të parandaluar thellimin e mëtejshëm të krizës, me presidentin Rexhep Tajip Erdogan që zhvilloi biseda telefonike me presidentin rus Vladimir Putin dhe presidentin ukrainas Volodymyr Zelenskyy në lidhje me këtë çështje.
Marrëveshja e grurit është zgjatur tre herë që nga nënshkrimi i saj për herë të parë për një periudhë prej 120 ditësh. Marrëveshja u zgjat fillimisht në nëntor 2022 dhe më pas në mars 2023.
Zgjatja më e fundit u deklarua nga Erdogan në maj, i cili deklaroi se marrëveshja ishte zgjatur edhe për dy muaj të tjerë.
Me zgjatjen dymujore që përfundon të hënën, korridori i grurit do të vazhdojë funksionimin e tij nëse nuk ka një kundërshtim nga ndonjëra nga palët e përfshira, siç përcaktohet në marrëveshje.